Matschema 1

Vi får se hur bra jag kommer vara på att följa det här men vi gör ett försök, jag kommer säkerligen byta måltider mellan dagarna men detta är vad vi har hemma så det är vad vi ska äta innan veckan är slut. Frukosten skriver jag inte ut, det blir lite vad jag känner för. Ägg och bacon om jag orkar. Turkisk yogurt med hallon och linfrön om jag har mindre tid.. Kanske kommer jag på något nytt gott när jag tröttnat på dessa. Lunchen tis-fre blir det vi åt middagen innan.

Måndag
lunch: Rostbiff (p21, f3,6), sallad och chevreost (p 20, f 24, kolh 3,5)
middag: kyckling (p20, f3,1) med currysås av grädde(p 2,1 f 40 kolh 3) och blomkål (p1,6 kolh 3,9)

Tisdag
köttfärsbiffar (p 19, f 14,5) med fetaoströra och kantareller (p1,5, kolh 2,7)

Onsdag
Lax (p18, f12) och cremefrishesås med lime

Torsdag
Kycklingfilé med chevreröra

Fredag
middag ute

Lördag
lunch: omelett & bacon
middag: tacoköttfärs med grönsaker

Söndag
lunch: tonfiskröra (p24, f17)
middag: fläskifilé (p20, f2,6) med bearnaise och blomkålsmos.


Det var allt. Jag skriver inte ut exakt uträknat näringsvärde eftersom det beror på portionerna men jag kommer försöka hålla mig till protein 80 g fett 80 g och mellan 5 och 20 g kolhydrater.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0