Kämpar på..

Jag kämpar bort kilot jag har gått upp, 1 kg kvar nu igen till första målet, bara att köra! Jag får se vad kommande vecka ger men tappar jag inte så måste jag ju fundera över mina näst intill icke existerande motionsvanor. Jag går med hunden, that's it. Inte ens långa promenader blir det just nu när man kommer hem trött och slut för att sätta sig och jobba över på kvällen.

Jag och min man funderar på att köpa kort på simhallen, kanske 10ggr till att börja med. Men sedan funderar jag på gym också.. det känns så trist bara men kanske blir kul om man väl kommer igång.

Ikväll har vi haft lördagsmys med pepparstek, nötter, grädde med hallon och loka med smak, gott! Jag måste ändå hylla lchf lite, trots att jag är sur på mig själv att jag inte är under 85 kg. Jag är inte sötsugen alls, nada! Igår stod det en stor stor godisskål framför nosen på mig och jag hade inte en tanke på att ta en utan smaskade på lite ölkorv och ost. Sötsuget är verkligen som bortblåst och det är ju en stor vinst i sig!

Så vad är era tips för att tappa maximalt? Hur noga räknar ni vad ni får i er? Jag är inte noga alls... Bara vad det innehåller, sen äter jag så jag blir mätt, vilket kan vara för lite är jag rädd.

Hoppas ni har en superbra helg!

Kommentarer
Postat av: Jannica

Kul du försöker trots du gått upp 1 kg. Starkt gjort! Jag kör med LCHF (liknande) men äter tex gröt på morgonen. Har inte så strängt "schema". Äter endast godis på lördagar. Ramlösa/Loka dricker jag nästan varje dag. Underbart gott. Du frågade hur noga vi läsare räknar vad vi får i oss. Jag läser bara vad som finns i, försöker undvika mat med mer än 5 g kolhydrater. Sen kör jag "matdagbok". skriver ner vad jag äter och vad för motion. Testa, de funkar jätte bra. På så vis får man överblick. :)Köp simkort, de är underbart skönt att simma. Jag kör med aquabike eller vattenbandet. Bra är det! Vattencykeln, 25 med den motsvarar 200 m vanlig bröstsim. Med band, 20 minuter motsvarar 30 minuters jogging :). Jag har ett eget litet gym (pilatesboll, träningsrep, magrullare, stavar) för jag vägrar gå på gym. Kolla gärna in min blogg och lämna spår i min Gästbok :).

2010-11-04 @ 10:52:15
URL: http://jannicaaenneby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0